News and events
31 March 2017

L'evento "Silicon Valley meets Switzerland" combina magistralmente il talento e l'esperienza degli imprenditori e dei manager svizzeri e della Silicon Valley. Le principali start-up della Silicon Valley presentano le tendenze del settore IT ed il loro impatto sulle aziende e sui consumatori. Saranno inoltre presenti le più promettenti start-up e le compagnie svizzere di successo a livello internazionale nelle tecnologie dell'informazione.
Palazzo dei Congressi, Lugano

31 March 2017

The Silicon Valley meets Switzerland event masterfully combines the talent and expertise of entrepreneurs and business managers from Silicon Valley and Switzerland. Leading Silicon Valley startups present latest IT trends and its impact on businesses and consumers. From Switzerland the most promising IT startups and internationally successful IT companies and entrepreneurs will be present. In panel discussions and live interviews chaIlenges in IT innovation, investments and international expansion will be addressed. The event is an ideal platform to share ideas and build strategic alliances and collaboration between individuals and organisations alike.
Palazzo dei Congressi, Lugano

3 July 2017 - 7 July 2017

TEENformatiCAMP è un campo estivo destinato a ragazze e ragazzi che cominciano la terza o la quarta media nella Svizzera italiana, nell'anno scolastico 2017/2018.
SUPSI Dipartimento tecnologie innovative, Galleria 2, Manno

4 September 2017

From the 4th to the 15th September 2017, the Institute for Information Systems and Networking will host the third edition of the Summer School on the Internet of Things. The theme of this edition is "Internet of Things and the Smart Home".
SUPSI Dipartimento tecnologie innovative