News and events
31 March 2017

L'evento "Silicon Valley meets Switzerland" combina magistralmente il talento e l'esperienza degli imprenditori e dei manager svizzeri e della Silicon Valley. Le principali start-up della Silicon Valley presentano le tendenze del settore IT ed il loro impatto sulle aziende e sui consumatori. Saranno inoltre presenti le più promettenti start-up e le compagnie svizzere di successo a livello internazionale nelle tecnologie dell'informazione.

31 March 2017

The Silicon Valley meets Switzerland event masterfully combines the talent and expertise of entrepreneurs and business managers from Silicon Valley and Switzerland. Leading Silicon Valley startups present latest IT trends and its impact on businesses and consumers. From Switzerland the most promising IT startups and internationally successful IT companies and entrepreneurs will be present. In panel discussions and live interviews chaIlenges in IT innovation, investments and international expansion will be addressed. The event is an ideal platform to share ideas and build strategic alliances and collaboration between individuals and organisations alike.

4 September 2017

From the 4th to the 15th September 2017, the Institute for Information Systems and Networking will host the third edition of the Summer School on the Internet of Things. The theme of this edition is "Internet of Things and the Smart Home".
SUPSI Dipartimento tecnologie innovative

19 October 2017

L'Istituto sistemi informativi e networking del Dipartimento tecnologie innovative SUPSI, in collaborazione con PostFinance, organizza l'evento "La rivoluzione digitale - Sfide e opportunità" che si terrà giovedì 19 ottobre presso il Palazzo dei Congressi di Lugano.

16 November 2017

Notte delle esperienze e delle relazioni quella delle carriere.
Villa Ciani Lugano e Ristorante ciani, ore 17:00