News and events
20 September 2022

The Institute of Information Systems and Networking (ISIN) of the Department of Innovative Technologies is an academic partner in the two-year READ (Real Estate Advisory Drone) project for digitisation and innovation in the real estate sector. A press conference to present the project was held on Saturday 17 September.

30 August 2022

Between July and August, the Department of Innovative Technologies hosted the tenth edition of TEENformatiCAMP, an initiative organised by the ISIN Institute to introduce teenagers to the world of IT.

24 June 2022

The Institute for Information Systems and Networking (ISIN) is working on the Virtual Machina project within the European EIT Manufacturing programme to develop a platform for staff training by Virtual Reality.

15 June 2022

Between June 8 and 10, SUPSI’s Department of Innovative Technologies (DTI) of SUPSI hosted the 7th SwissText Analytics Conference, an event that brings together academics and practitioners active in the field of Natural Language Processing (NLP).

26 April 2022

L’Istituto sistemi informativi e networking (ISIN) della SUPSI, l’Istituto Dalle Molle di studi sull’intelligenza artificiale USI-SUPSI e l’azienda ticinese LifeLike Interaction hanno collaborato alla realizzazione del progetto Innosuisse “Boosting the SkillGym User Experience with Advanced Natural Language Understanding” (Boost) per il miglioramento delle competenze dei manager tramite applicazioni di intelligenza artificiale. Diverse soluzioni proposte sono già impiegate in aziende e istituzioni a livello locale e internazionale. Per il prossimo futuro si prevedono inoltre implementazioni inerenti l’ambito terapeutico.

8 April 2022

The Institute of Information Systems and Networking (ISIN) of the Department of Innovative Technologies of SUPSI participates in the Traceability for Sustainable Garment and Footwear project launched by the United Nations within the UNECE platform (United Nations Economic Commission for Europe) for the use of blockchain in the management of traceability and transparency in the global cotton market.

7 March 2022

Nella giornata di sabato 5 marzo si è svolto al Campus Est USI-SUPSI il secondo torneo di Super Smash Bros organizzato dal Dipartimento tecnologie innovative della SUPSI e Smash Bros Ticino.

1 March 2022

Tra il 12 e il 19 febbraio un gruppo di studenti del Dipartimento tecnologie innovative e del Dipartimento ambiente costruzioni e design della SUPSI si è recato in visita presso la Penn State University (PSU) nell’ambito di un progetto di collaborazione che li vedrà coinvolti per tutto il semestre primaverile.

1 March 2022

25 February 2022

Silvia Giordano e Luca Luceri, Professoressa e Ricercatore con PhD dell’Istituto sistemi informativi e networking (ISIN) del Dipartimento tecnologie innovative della SUPSI, hanno contribuito alla pubblicazione del volume “The internet and the 2020 campaign” sui comportamenti malevoli sui social media.

31 January 2022

Tra venerdì 28 e domenica 30 gennaio 2022 si è svolta la Global Game Jam, il grande evento mondiale dedicato allo sviluppo dei videogiochi. L'edizione ticinese è stata vinta dai creatori del videogame "Heartless". Masiar Babazadeh, Docente e ricercatore all’Istituto sistemi informativi e networking del Dipartimento tecnologie innovative, è stato intervistato dalla trasmissione radiofonica “Sei di sera” della RSI sul tema del Game Development.

27 January 2022

Angelo Consoli, Docente-ricercatore senior dell’Istituto sistemi informativi e networking (ISIN) e Responsabile del Laboratorio cybersecurity SUPSI, è stato intervistato dal Telegiornale della RSI sul tema delle falle informatiche e del rischio di furti di dati sensibili.